Maido- مایدو- لیما-پرو
دستپخت های مورد علاقه لیما ترکیبی از غذاهای ژاپنی و پرو است تا اثری ویژه ایجاد کند
همه چیز در مورد نیکه (Nikkei): وقتی پرو و ژاپن همدیگر را در بشقاب ملاقات کنند، نیکه (Nikkei) متولد می شود و سرآشپز میتسارارو (Micha Tsumura) پادشاه نیکه است. این به معنای آن است که در یک نقطه آغاز، ماهی های تازه و خام با سس های ویژه از مرکبات ادغام شده است. جای تعجب نیست که در هر دو سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به عنوان بهترین رستوران آمریکای لاتین انتخاب شده است.
در فهرست منو: تجربه نیکه میتسارارو (Tsumura’s Nikkei) یک سفر از طریق ترکیب غذاهای پرو و ژاپنی با تأکید بر غذاهای دریایی است. کاد (یک نوع ماهی) آبدار خوابانده شده در miso و آجیل های ترد، سوشی نیگیری (یک نوع جلبک دریایی)، خارپشت دریایی ریز شده، گوشت دنده کوتاه شده گاو در یک فرآیند ۵۰ ساعته پخته شده است و حتی گاهی در آن بستنی کیک پنیر توفو وجود دارد. همه چیز با عطر و طعم، صدا و رنگهای شفاف طبیعی که از شاخصه های محصولات است خبر می دهد. همچنین یک پیشخوان و منوی جداگانه برای شام های معمولی یا سطح تجاری وجود دارد.
- noma – نوما- کوپنهاگن دانمارک
رستورانی که غذاهای جدید نوردیک را اختراع کرده است با نگرش جسورانه تر از همیشه دوباره متولد می شود.
آنچه باعث خاص شدن آن می شود:
بدون شک نام اصلی یکی از مهمترین رستوران های نسل خود بود. رنه ردزپی با غذای خود ژانر جدیدی از غذاها را توسعه داد. در آشپزی جدید، نوردیک به آینده نگاه می کند؛ حفر عمیق تر فصلی برای کشف محصولات گیاهی غوطه ور، در حالی که در یک دگردیسی یکپارچه در هم بافته می شود. رویکرد رویایی ردزپی برای تجلیل از ترویر (Redzepi’s visionary approach to celebrating terroir) رستوران نوما را به خاطر بشقات آرایی مینیمالیستی با تمرکز بر عناصر، به عنوان بهترین رستوران جهان در چهار سال: ۲۰۱۰ ، ۲۰۱۱ ، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ معرفی کرد.
درباره منو غذایی:
هنگامی که نوما راه اندازی شد، ردزپی (Redzepi) یک ساختار جدید ناهار خوری را ارائه داد که در آن رستوران سالانه سه منو را ارائه می دهد، هر کدام تقریباً ۲۰ دوره، بر اساس مواد اولیه موجود در طی یک فصل خاص. فصل غذاهای دریایی نهم ژانویه تا اول ژوئن برگزار می شود. فصل سبزیجات ۲۵ ژوئن تا ۲۱ سپتامبر اجرا می شود. فصل بازی و جنگل ۱۵ اکتبر تا ۲۱ دسامبر اجرا می شود. به مهمانان توصیه می شود در هر دوره مناسب برای کام خود رزرو کنند. در طول هر فهرست، ایدئولوژی ایجاد شده توسط نام نوما صادق است: مواد اولیه بومی از طریق روشهای پخت و پز بیشماری که بافت ها را به هم میپیوندند، بررسی می شوند تا خیلی بیشتر از جمع اجزای تشکیل دهنده آنها شوند.
هر پروژه صنعت رستوران داری به طور دائم تمام اهداف و برنامه ریزی های خود را در راستای توسعه بازار و افزایش فروش مدیریت می کند.
البته افزایش فروش نتیجه مجموعه اقدامات اصولی، صحیح و اثر بخش در حوزه بازار یابی و تبلیغات می باشد. از این رو با برنامه ریزی دقیق در حوزه بازارسازی، بازارداری و تبلیغات می توان به این مهم دست یافت. اهم موارد مرتبط جهت افزایش فروش در بخش های زیر می باشد:
هر پروژه صنعت رستوران داری به طور دائم تمام اهداف و برنامه ریزی های خود را در راستای توسعه بازار و افزایش فروش مدیریت می کند.
البته افزایش فروش نتیجه مجموعه اقدامات اصولی، صحیح و اثر بخش در حوزه بازار یابی و تبلیغات می باشد. از این رو با برنامه ریزی دقیق در حوزه بازارسازی، بازارداری و تبلیغات می توان به این مهم دست یافت. اهم موارد مرتبط جهت افزایش فروش در بخش های زیر می باشد:
1- برندسازی تبلیغات،ایجاد مفاهیم بصری، رنگ سازمانی و فریاد تجاری
2- ایجاد نظام یکپارچه ابزارهای تبلیغاتی، کارت، سربرگ، برشور، پاکت، جعبه و غیره
3- وب سایت، اینستاگرام، تبلیغات در فضای مجازی و دیجیتال مارکتینگ
4- ارتباط با مشتری، مشتری مداری و استقرار سیستم شکایت و رضایتمندی مشتری
5- ارزیابی، تثبیت و بهبود کیفیت خدمات رستوران در غذا و سرویس
امروزه یکی از مسائل همیشگی مدیران کسب و کار در صنعت رستوران داری کنترل و هدایت کلیه مولفه ها و مواردی است که بتواند تناسب صحیح و منطقی بین درآمد و هزینه ایجاد نماید. هر فعال اقتصادی که توازن در آمد و هزینه را رعایت ننماید بالطبع ریسک قابل توجهی را به کسب و کار خود تحمیل خواهد کرد. رستوران داری یکی از پر چالش ترین کسب و کار های خدماتی و اهم غدغه های این تجارت در بخش های ذیل میباشد:
1- هزینه های ابنیه، طراحی و دکوراسیون داخلی،تاسیسات مکانیکل و الکتریکال
2- هزینه خرید و تامین ماشین آلات، تجهیزات، لوازم و ابزار کار و استهلاک
3- هزینه های مرتبط با زنجیره های تامین مواد اولیه، تنوع بالا اقلام مواد اولیه غذایی وغیر غذایی، سرمایه در گردش
4- هزینه منابع انسانی ثابت و تمام وقت، هزینه مشاوران و کارشناسان و آموزش های مختلف پرسنل
5- هزینه مرتبط با بازاریابی، تبلیغات، برند سازی جهت معرفی کسب و کار فروش
6- هزینه های انرژی، سربار، بیمه مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده
7- قیمت گذاری منطقی و مشتری پسند، حفظ رضایت مشتریان
راه اندازی فست فود به غیر از اینکه نیاز دارد تا شما در حوزه های آشپزی و تهیه غذاهای فست فودی تبحر و دانش کافی داشته باشید نیاز به مکان مناسب و تجهیزات کافی هم دارد. اینکه چقدر هزینه کنید بستگی به بودجه خودتان دارد زیرا شما می توانید برای داشتن یک فست فود از چند میلیون تومان تا صدها میلیون تومان تنها برای تجهیزات فست فود هزینه کنید.
تاسیس یک فست فود کوچک مانند ساندویچ فروشی، پیتزا فروشی و برگر فروشی و یا انتخاب ترکیبی از این موارد به همراه انواع برگرها، سوخاری ها و فست فود های خارجی و داخلی تنها با شناخت تجهیزات مناسب فست فود امکان پذیر است. گاها با خرید یک وسیله مناسب می توانید هزینه های اضافی خرید چند وسیله را کاهش دهید و گاها نبود یک وسیله آسیب جدی به روال کار شما خواهد زد.
معمولا برای راه اندازی فست فود بهترین راه استفاده از دانش و تخصص مشاورین این حوزه است. اما اگر خودتان دوست دارید قبل از استخدام مشاور برخی از موارد را محاسبه کنید بهتر است برای اینکه صاحب یک فست فود شوید موارد زیر را ابتدا بررسی کنید.
اینکه تمامی این موارد را بتوانید هوشمندانه در نظر داشته باشید اهمیت فراوانی دارد. شما باید قبل از راه اندازی فست فود دوره های آموزشی مناسب را ببینید، برای خود ایده و خلاقیت داشته باشید و اینکه بتوانید در انتخاب محل و مکان فست فود زیرک باشید.
انتخاب تجهیزات فست فود با توجه به قیمت لوازم فست فود و میزان هزینه و بودجه اولیه خودتان اهیمت زیادی دارد. شما اگر سرمایه زیادی ندارید لازم است از همان ابتدا لیستی از قیمت تجهیزات فست فود را تهیه کنید و بعدا متناسب با بودجه و نیاز خود فست فود کوچکی را راه اندازی و بعدا توسعه دهید.
برای راه اندازی یک فست فود می توانید انواع مختلفی از لوازم و تجهیزات فست فود و آشپزخانه را تهیه کنید ولی عمدتا برای این کار به وسایل زیر نیاز خواهید داشت:
راه اندازی کترینگ و تاسیس یک آشپزخانه صنعتی به منظور تهیه غذا برای مردم، ارگان ها، سازمان ها، مدارس و انواع مختلف گروه های اجتماعی دیگر نه تنها کار سودآور و همیشگی است بلکه به هیچگاه از مد نخواهد رفت و دائما می توانید با توسعه توانایی های فردی خود دامنه پخت و کار خود را گسترش داده و در کنار کار خود تعداد زیادی از افراد را هم به کار گرفته و برای آنها هم کار آفرینی و تامین معاش کنید.
افرادی که به آشپزی روی می آورند همواره در همه دنیا به عنوان هنرمند شناخته می شوند. این افراد معمولا روحیه و جسارت بالایی دارند اما باز هم وجود یک دیدگاه و نقشه راه برای تاسیس کترینگ و یا آشپزخانه ای برای غذای بیرون بر نیاز به نقشه راه دقیقی دارد.
در این گفتمان سعی داریم ابتدا شما را با نقشه راهی که نیاز دارید برای ایجاد کترینگ خود به ان فکر کنید آشنا کنیم و سپس تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی و طراحی کترینگ را نام ببریم.
برای راه اندازی کترینگ به ترتیب موارد زیر را دنبال کنید:
تجهیزات مورد نیاز برای تاسیس کترینگ
اینکه به چه تجهیزاتی برای کترینگ نیاز دارید بستگی به بزرگی و حجم سفارشات و کار شما دارد اما با این حال همواره داشتن برخی از این تجهیزات الزامی است. ضمنا برای تهیه امکانات آشپزخانه صنعتی خود سعی کنید همیشه جدیدترین و به روز ترین امکانات را تهیه کنید چرا که گاها با یک وسیله می توانید چند کار همزمان و سریع تر را انجام دهید.
لیست تجهیزات مورد نیاز :
در این لیست جای بسیاری از تجهیزات خالی است که عمدتا در حوزه فست فود ها، پیتزا، غذاهای خارجی و … جای می گیرند که در صورت اضافه شدن به منو شما باید به این لیست بیاورید.